Zamjena zupčastog remena
Zupčasti remeni su potrošni dijelovi. Oni se tokom svakog inspekcijskog servisa podvrgavaju vizuelnoj provjeri te se obnavljaju u redovnim intervalima od 60.000 do 360.000 km. Ako u slučaju kupovine rabljenog vozila nedostaje dokumentacija o održavanju zupčastog remena radije ga zamijenite. To će Vam uštedjeti moguću posljedičnu skupu štetu na motoru.
Zupčasti remen povezuje radilicu i bregastu osovinu. Ništa u motoru ne radi bez njega. A zato što stalno radi, tokom radnog vijeka polaže put (trag) u motoru jednak šest orbiti svijeta.
Zupčasti remen prenosi snagu radilice na bregasto vratilo. Na taj način se otvaraju i zatvaraju ventili motora. Mješavina goriva i zraka ulazi u komoru za sagorevanje, pali i pokreće klipove.
Zupčasti remen često kontrolira i vodenu pumpu.
Stari ili jako istrošeni zupčasti remen može se probiti i uzrokovati oštećenja motora. Razlog: Upravljanje ventilom motora se pokreće, klip udara poput metka u ventil - često sa 15 m / s. Uglavnom se mora zameniti cijela glava cilindra.
Ovisno o modelu, motoru i radnim uvjetima, koriste se bilo fiksni intervali
promjene ili intervali ispitivanja prema proizvođaču. Fiksni intervali promjene
obično ovise o kilometrima i mogu biti od 60 000 km do 210 000 km. Zupčasti
remenovi na benzinskim motorima vrlo često podliježu ispitnom intervalu. Tehničar u
toku inspekcije utvrđuje da li je potrebna zamjena ili ne. Šta se odnosi na vaš
Volkswagen najbolje zna vaš Volkswagen partner.
Savjet: Najbolje bi bilo provjeriti stanje zupčastog remena i kod noviokupljenog
rabljenog automobila.
Pogrešno postavljen zupčasti remen oštećuje motor. Istovremeno je njegova razmjena komplicirana i skupa. Zub i vodeći kotači moraju biti savršeno postavljeni, a zupčasti remen pravilno zategnut. Vodenu pumpu, natezače i remenice treba istovremeno mijenjati. Pored puno stručnosti potrebni su vam i posebni alati.
Stoga, najbolje i ujedno najsigurnije je da promjenu uradi vaš Volkswagen partner.