Izbornik
Zatvoriť meni
Zatvoriti

ID.R
#challengeacceptID

ID.R
#challengeacceptID

Ambasador budućnosti

ID.R je prvi potpuno električni Volkswagen automobil i sportski ambasador ID. porodice, potpuno nove generacije električnih proizvodnih modela. Od prve skice do predstavljanja prototipa prošlo je samo 250 dana. 2018. godine francuski vozač Romain Dumas sa ID.R-om pobijedio je na čuvenoj planinskoj utrci Pikes Peak International Hill Climb u SAD-u. Inženjeri su potom sistematski usavršavali napredni trkaći automobil i do danas je osvojio nekoliko drugih rekorda koji jasno svjedoče o njegovoj pionirskoj ulozi.

Volkswagen Motorsport direktor Sven Smeets

"ID.R je mobilni laboratorij za istraživanje i razvoj."

Tehnološki pionir za ID porodicu.

Volkswagen ID.R svakako zna kako ostaviti nezaboravan utisak na trkačkoj stazi. Ali on je također tehnološki pionir tehnologije testiranja novih, isključivo električnih modela ID porodice. To osigurava prednosti kako u motosportu tako i u serijskoj proizvodnji, jer postoji stalan prijenos znanja. „Kada smo 2017. godine započeli ID.R projekat automobil je trebao da bude završen za samo devet mjeseci. Pomoć R&D odjela nam je bila od neprocjenjive važnosti. Sada možemo i mi njima pomoći, između ostalog i stečenim znanjem u polju upravljanja baterijama i energijom. ID.R je mobilna laboratorija za istraživanje i razvoj,“ rekao je Sven Smeets, direktor Volkswagen Motorsport.

Faktor uspjeha - aerodinamika

Aerodinamička efikasnost karoserije igra važnu ulogu kako u motosportu tako i u proizvodnim vozilima. Što je manji koeficijent otpora (cx), manji je otpor karoserije vozila tokom vožnje. U Volkswagenovom ID.R-u, aerodinamika je poboljšana opsežnim testiranjem u aerotunelu i kompjuterskim simulacijama.

Dizajn koji je kao oblikovan vjetrom

Na početku razvoja ID.R trkačkog automobila 2017. godine, ID.3 jedva da je bio studija. Ali ovaj je već imao izrazito aerodinamično dizajnirane naplatke. Za ID. porodicu modela felge po imenu Sanya i danas su jedna od glavnih prepoznatljivih karakteristika. ID.R također koristi ovaj dizajn naplataka, iako su zahtjevi u motosportu veoma različiti od onih za serijska vozila. Međutim, felge imaju važnu zajedničku osobinu: to je posebna aerodinamička ivica koja se proteže po obodu naplatka. "Tokom testiranja u aerotunelu otkrili smo da smanjuje koeficijent otpora zraka", objasnio je dr. Hervé Dechipre, odgovoran za aerodinamiku u Volkswagen Motorsport. "Protok zraka u području kormilarnice je poboljšan, a otpor zraka i potrošnja su smanjeni. Ovo je prilično uporedivo sa proizvodnim modelom."

U Volkswagen Motorsport, odgovoran za aerodinamiku Dr. Hervé Dechipre

"Savršeno uporediv sa serijskim modelom."

Tehnologija baterije

Postoje i paralele između razvoja motosporta i razvoja serijske proizvodnje u upravljanju baterijama. Smatra se da ID.R električni trkaći automobil zahtijeva znatno manje zraka za hlađenje od trkaćih automobila na klasični pogon. Isto važi i za vozila iz porodice ID. Oni takođe nemaju karakterističnu rešetku, već glatku prednju stranu koja im daje ujednačen izgled.

U električnim vozilima naglasak je na ispravnoj temperaturi baterije i hlađenju elektronike i elektromotora. Volkswagenov trkački automobil ID.R ima različitu jaku bateriju ovisno o mjestu trke, čiji je kapacitet prilagođen pojedinačnoj trkačkoj stazi. Međutim, kako to nije moguće sa serijskim automobilima, dostupne su različite konfiguracije baterija, tako da se snaga i domet mogu prilagoditi različitim potrebama kupaca.

ID.R tehnologija pod lupom

Dvostruka snaga, vožnja bez emisija: Volkswagen ID.R ubrzava u mjestu do 100 km/h za manje od 2 sekunde sa dva snažna elektromotora sa sistemskom snagom od 500 kW (680 KS) - čak i današnji trkaći automobili Formule 1 nisu tako brzo.

Koncept pogona sa jednim električnim motorom po osovini i litijum-jonskim baterijama ID.R trkaćeg automobila uporedivi su sa tehnologijom koju koristi Volkswagen u potpuno električnim modelima ID. serije. Dizajn sa dva elektromotora i pogonom na sva četiri točka uskoro će utrti put jednom od serijskih modela ID. porodice. Dizajn sa stilizovanim svetlima takođe ilustruje da je ID.R sportski ambasador ID. serije.

Tehnika punjenja

Spreman za tren

ID.R je opremljen tehnologijom brzog punjenja. Njegova litijum-jonska baterija može se u potpunosti napuniti za samo 20 minuta. Sistem je razvijen uz znanje iz serijske proizvodnje - a zauzvrat, znanje stečeno korištenjem ID.R-a u motosportu vraća se u serijsku proizvodnju.

Sistem za smanjenje zračnog otpora (DRS)

Tehnologija iz Formule 1

Pritiskom na dugme do veće brzine: moćno zadnje krilo ID.R-a ima "Sistem za smanjenje zračnog otpora" (DRS) poznat iz Formule 1. Vozač može otvoriti element zakrilca u krilu pritiskom na dugme na volanu. Ovo smanjuje otpor zraka tokom vožnje - na primjer na brzoj ravnoj cesti - a vozilo je znatno brže i troši manje energije.

Rekuperacija

Davati i uzimati

Dok automobil sa klasičnim motorom sa unutrašnjim sagorjevanjem pretvara većinu svoje energije kočenja u toplotu tokom kočenja i gubi je, ID.R energiju vraća nazad u bateriju. Tako se dio električne energije potrebne za pogon proizvodi sama. Znanje Volkswagenovih tehničara za serijsku proizvodnju također je bilo izuzetno važno u razvoju ove tehnologije.

Tehnički podaci

- Pogon: 2 elektromotora, stalni pogon na sva četiri točka

- Snaga : 500 kW (680 PS)

- Obrtni moment: 650 Nm

- Baterija: litijum-jonska, 8 modula sa 56 ćelija

- Max. snaga: 90 kW

- Vrijeme punjenja: 20 minuta

- Težina: < 1.100 kg

- Ubrzanje: 0-100 km/h in < 2 sek.

- Najveća brzina: 270 km/h

Rekordi, rekordi, rekordi Pobjeda na Pikes Peak International Hill Climb“

Električni pogon nadmašuje motore sa unutrašnjim sagorevanjem: Nakon faze razvoja od samo 250 dana, 24. juna 2018, Romain Dumas je završio rutu od 19,99 kilometara na Pikes Peak u američkoj državi Kolorado za 7:57,148 minuta sa ID.R Pikes Peak - i srušio prethodni rekord staze koji je držao trkaći automobil sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem za više od 16 sekundi. Nikada ranije u istoriji uspona na brdo, koji se održava od 1906. godine, vozač nije stigao na vrh visok 4.302 metra za manje od osam minuta.

Vožnja do „Nebeske kapije“

Prva vožnja ID.R-a: Prema kineskom narodnom vjerovanju, planina Tianmen, oko 1300 kilometara zračne linije od glavnog grada Kine Pekinga, čini vezu između neba i zemlje. Takozvana "Nebeska kapija" je prirodna stijena površine oko 7.000 kvadratnih metara u planini. Jedan od najspektakularnijih puteva u Kini vijuga do ovih Nebeskih kapija. Sa 99 krivina, savladava visinsku razliku od oko 1.000 metara. Dana 2. septembra 2019., Romain Dumas je jurišao na 99 uskih krivina planinskog puta na Tianmenu za 7:38,585 minuta i bio je brži na vrhu nego iko prije.

2020: ID.R se vraća

Iako su neke trke Volkswagen ID.R-a morale biti otkazane ili odložene zbog globalne pandemije korone, električni sportista je 2020. postavio novi rekord: tokom probne vožnje na trkačkoj stazi Bilster Berg, testni i razvojni vozač Dieter Depping postavio je apsolutno najbolje vrijeme na stazi od 4,2 kilometra u Istočnoj Vestfaliji. Novi ID.3 je također bio dio ovog testa. Po prvi put, tehnološki pionir i potpuno razvijeni serijski model zajedno su prešli nekoliko kilometara. Novi rekord još jednom naglašava ogroman potencijal tehnologije električnih pogona za buduće serijske modele.

Ups!
Čini se da vaš preglednik nije ažuriran. Možda naša web stranica ne radi optimalno. Većina preglednika (ali ne i MS Internet Explorer 11 i stariji) i dalje radi dobro.

Preporučujemo vam da ažurirate svoj web preglednik!
Najnovija verzija može da obezbjedi odgovarajuće iskustvo pretraživanja na internetu.

Hvala vam na posjeti i dobro se zabavite.
Vaš Volkswagen tim