Ključni aspekti
VANJSKI IZGLED - DIZAJN I DIMENZIJE
Dinamične proporcije.
Model ID.7 Tourer¹ većinu svojih vanjskih dimenzija dijeli s modelom ID.7⁴
limuzine. Oba modela duga su 4961 mm i imaju vrlo dugačak međuosovinski razmak od
2971 mm te odgovarajuće kratke prevjese karoserije. Širina ova dva modela ID.7⁴ je
1862 mm (bez vanjskih osvrtnih zrcala). Karoserije oba modela ID.7 visine su 1536
mm. Oba modela značajno se razlikuju jedan od drugog u stražnjem dijelu karoserije:
novi ID.7 Tourer¹ karakterizira krovna linija koja se proteže daleko unatrag između
C i D stupova i time povećava njegovu visinu. Zahvaljujući duljem krovu i strmijim
vratima prtljažnika, ID.7 Tourer¹ ima još veći volumen prtljažnika.
Prednji dio iz zračnog tunela.
S koeficijentom otpora od 0,24 (ovisno o opremi) i prednjom površinom od 2,45 m²,
ID.7 Tourer¹ iznimno je aerodinamičan. Kao i kod limuzine ID.7, sljedeća evolutivna
faza modela ID. posebno se odražava na dizajnu prednjeg dijela vozila. Prednji kraj
ima puno oštrije konture i jasno održava visok stupanj preciznosti i kvalitete.
Prednja su svjetla uža, a zbog novih modula kao da imaju ljudske osobine. ID.7
Tourer¹ bit će opcijski dostupan uz IQ.LIGHT - matrix LED glavna svjetla⁵
uključujući vodoravnu LED traku lijevo i desno od osvijetljenog VW logotipa, kao i
dinamičnu regulaciju dugih svjetala (Dynamic Light Assist) (interaktivno trajno
dugo svjetlo bez zasljepljivanja nadolazećeg prometa).
Izdužena silueta.
Duga linija krova karakterizira bočni dizajn novog modela ID.7 Tourer¹: linija koja
se vizualno proteže uz rubni spojler na krovu odgovara dinamičnim proporcijama
novog Volkswagen vozila. Bočne linije uokvirene su crnim, aerodinamički ravnim
krovnim nosačima. Ispod prozorske daske, upečatljiva karakterna linija s oštrim
podrezom unosi snažnu, pozitivnu napetost u siluetu modela ID.7 Tourer¹. Ovisno o
opremi, aerodinamički savršeni kotači od lakog metala veličine su između 19'' i
20''⁵. Uskoro će uslijediti i naplatak od 21''⁵ .
Stražnji kraj s vodoravnom LED trakom.
Strma stražnja vrata modela ID.7 Tourer¹ osiguravaju jedinstven izgled i dodatni
prtljažni prostor. Vodoravno poravnata struktura stražnjeg dijela djeluje široko i
snažno. Taj je učinak pojačan dominantnom LED svjetlosnom trakom (opcijski kao 3D
LED stražnja svjetla⁵ s animiranim kočionim svjetlima i dinamičnim žmigavcima).
Ovisno o opremi, VW logotip također je osvijetljen u LED traci. Gornji dio
stražnjeg dijela također je karakterističan: krovni stupovi i prozorske površine
kabine povučeni su prema unutra, stvarajući snažan rameni dio u donjem dijelu.
Panoramski krov s pametnim staklom.⁵
ID.7 Tourer¹ se po izboru može konfigurirati s panoramskim krovom s pametnim
staklom. Prozirni krov može biti neproziran ili proziran od trenutka do trenutka
upotrebom sloja PDLC-a (polimer dispergirani tekući kristal) integriranog u staklo.
Proces prebacivanja aktivira se preko dodirnog upravljačkog elementa na krovnoj
konzoli ili putem IDA glasovne asistentice. Elektronički sloj PDLC-a isključuje se
kada je neproziran. To uzrokuje da se kristali rasporede u sloj tako da staklo više
nije prozirno. Međutim, čim se na sloj primijeni električni napon, kristali se
raspoređuju na takav način da svjetlost ponovno može prodrijeti u unutrašnjost. Uz
ovu promjenjivu zaštitu od bliještanja, premazi u staklu reflektiraju
visokoenergetsko infracrveno zračenje sunčeve svjetlosti, koje bi zagrijavalo
unutrašnjost za sunčanih dana. Toplinsko zračenje grijača također se odbija od
pametnog stakla i tako zadržava u unutrašnjosti, što stvara visoku razinu udobnosti
za putnike, posebno zimi.
PRTLJAŽNIK - STRAŽNJI KRAJ MODELA TOURER I MAKSIMALNA
ISKORISTIVOST
Prostor za putnike i prtljagu.
Model ID.7⁴ ima potpuno novu i neovisnu arhitekturu cockpita sa serijskim head-up
zaslonom s proširenom stvarnošću. Model ID.7 Tourer¹ preuzeo je ovaj instrumentalni
krajolik 1:1 od limuzine. Isto se odnosi i na veliku količinu prostora u prvom i
drugom redu sjedala. Međutim, iza asimetrično djeljivog i preklopivog
stražnjeg sjedala sada se nalazi prtljažnik još većeg volumena. Potpuno napunjen do
naslona prvog reda sjedala (natovaren do krova s pregradnom mrežom za prtljagu),
volumen prtljažnika povećava se s 1586 na 1714 litara u usporedbi s limuzinom.
Maksimalna zapremina prtljažnika s pet osoba u vozilu, natovarena do visine naslona
stražnjeg sjedala je 605 litara (naslon stražnjeg sjedala u uspravnom položaju), a
ova vrijednost odgovara povećanju od 73 litre. Dimenzije podnice prtljažnika ostale
su identične: duljina do stražnje klupe iznosi 1075 mm. Ako se nasloni stražnjih
sjedala preklope, duljina uglavnom ravnog prostora za utovar povećava se na 1948
mm. Maksimalna širina između lukova kotača je točno 1000 mm.
Praktična dodatna oprema proširuje mogućnosti organizacije
tereta.
Praktične značajke dodatne opreme dostupne za ID.7 Tourer¹ mogu dodatno proširiti
upotrebljivost prtljažnika ovog karavana. S prtljažnim plug-in modulom⁵, na
primjer, moguće je u trenu podijeliti prtljažni prostor i osigurati teret od
klizanja. Bočna mreža za prtljažnik⁵ također osigurava red. Zasebno dostupna kadica
za prtljažnik⁵ štiti prtljažni prostor od prljavštine i također sprječava klizanje
tereta. Dostupan je i Volkswagen Compact II nosač za bicikle⁵, koji se može
otklopiti s pomoću nožnog prekidača. Budući da se stražnja svjetla, nosači i okvir
nosača mogu sklopiti, stalak za bicikle može se pohraniti u prtljažni prostor kada
se ne koristi. Opterećenje kuke za vuču dizajnirano je za 75 kg tako da dva
e-bicikla mogu lako putovati s vama. Posljednje, ali ne i najmanje važno, obujam
prostora za prtljagu modela ID.7 Tourer¹ može se povećati za dodatnih 460 litara uz
krovnu kutiju Comfort⁵ .
PUTNIČKA KABINA - COCKPIT I KOMFOR IZNOVA DEFINIRANI
Poboljšani head-up zaslon s proširenom stvarnošću (AR).
Novi ID.7 Tourer¹ i ID.7⁴ limuzina jedina su vozila u svojoj klasi koja imaju
serijski head-up zaslon s proširenom stvarnošću. On projicira informacije bitne za
vožnju u vozačevo vidno polje, što znači da više ne mora skidati pogled s ceste. U
isto vrijeme, AR head-up zaslon mijenja arhitekturu cockpita, budući da su klasični
instrumenti postali mnogo manji kao suvišan informacijski sloj. To također znači da
je pogled vozača usmjeren na AR head-up zaslon, a time i na situaciju u prometu. S
modelom ID.7 Tourer, Volkswagen donosi najveće ažuriranje do sada za AR head-up
zaslon i implementira jedan od najčešće spominjanih zahtjeva kupaca: aktivna
navigacija mobilnog telefona povezanog putem Apple CarPlay ili Android Auto sada je
integrirana u integrirani prikaz rute s proširenom stvarnošću. Osim toga, izgled AR
funkcija sveobuhvatno je nadograđen. To uključuje nove i optimizirane animacije kao
i pozdrav s VW logotipom kada se pokrene head-up zaslon.
MIB4, IDA i ChatGPT.
Volkswagen je također redizajnirao hardver i softver serijskog infotainment sustava
(MIB4) s optički samostojećim dodirnim zaslonom promjera 38 cm (15''). Interakciju
između vozača i ID.7⁴ također usavršava IDA govorna asistentica. Ne samo da
omogućuje upravljanje mnogim funkcijama vozila, nego ona i odgovara na specifična
pitanja u svim zamislivim područjima jer pristupa online bazama podataka kao što su
Wikipedia i također po prvi put ima novu integriranu značajku ChatGPT (umjetna
inteligencija, AI). Nova je i opcijska aplikacija Wellness.
Premium komfor.
Zahvaljujući daljnjim inovativnim značajkama kao što su automatski kontrolirani
ventilacijski otvori s elektroničkim servomotorima i opcijska ergoActive sjedala⁵ s
funkcijama kao što su masaža u pritisnim točkama i (u vrhunskim sjedalima⁵)
automatski klima-uređaj, oba modela ID.7¹⁴ pružaju udobnost na razini
luksuzne klase. Još jedna novost u vozilu je opcijski dostupan panoramski krov⁵ s
pametnim staklom, čiji se slojevi stakla elektronički mijenjaju u neprozirne ili
prozirne - bilo putem klizača na krovu ili putem IDA govorne asistentice.
IDA govorna asistentica, detaljno.
Uz pomoć nove IDA govorne asistentice, sada je još lakše upravljati mnogim
funkcijama vozila korištenjem prirodnog govora. Raspon funkcija sada uključuje,
primjerice, postavljanje profila vožnje ili ambijentalnog osvjetljenja. Također
novo: postavljanje upita za informacije temeljene na oblaku. To uključuje, na
primjer, vremensku prognozu, status letova zrakoplova u redovnom rasporedu,
trenutačni status sportskih događaja ili vijesti. Osim toga, zahvaljujući mrežnoj
integraciji Wikipedije, mogu se postavljati pitanja o svim zamislivim temama.
Načelno, dovoljne su prirodno izgovorene rečenice poput "Koje su najnovije
vijesti?". Još jedna nova značajka je da se izgovorene naredbe vizualiziraju na
zaslonu infotainment sustava. Kao što je navedeno, tu je i nova značajka
integracije ChatGPT-a u govornu asistenticu.
ChatGPT, detaljno.
U budućnosti, vozači i putnici svih novih modela ID. kao i novih modela Tiguan i
Passat mogu pristupiti bazi podataka umjetne inteligencije putem govorne
asistentice preko ChatGPT-a kako bi im se istraženi sadržaj čitao tijekom vožnje.
Integracija ChatGPT-a nudi niz novih mogućnosti. Prilikom korištenja ništa se ne
mijenja za osobu za upravljačem - nema potrebe za kreiranjem novog računa ili
instaliranjem nove aplikacije. Govorna asistentica aktivira se pozdravom "Hello,
IDA" i samo kada prethodni sustavi ne mogu dati odgovor, zahtjev se prosljeđuje
anonimno AI-ju. ChatGPT nema nikakav pristup podacima o vozilu. Pitanja
i odgovori također će se odmah izbrisati kako bi se osigurala najbolja moguća
zaštita podataka.
Aplikacija Wellness, detaljno.
Aplikacija Wellness načelno je nova u ponudi modela ID.7. Može se koristiti za
prilagodbu različitih funkcija vozila s pomoću unaprijed konfiguriranih programa
kako biste usavršili svoj komfor i udobnost tijekom vožnje ili stanke. Ovisno o
opremi vozila, aplikacija koristi značajke kao što su ambijentalno osvjetljenje,
zvuk, klima-uređaj, panoramski krov s pametnim staklom, kao i funkcije ventilacije
i masaže sjedala. Skladatelji zvuka posebno su razvili akustične zvučne kulise za
aplikaciju Wellness. Nova aplikacija u vozilu pokreće se putem infotainment
sustava. Postojat će sljedeća tri načina wellnessa: Fresh Up (osvježenje), Calm
Down (opuštanje) i Power Break (odmor). Primjer: Samo jednim klikom Fresh Up
aktivira se stimulirajući zvuk, osvježavajući klima-uređaj (putem automatskog
klima-uređaja i ventilacije sjedala), okrepljujuća masaža leđa kao i plave i
tirkizne zone ambijentalnog osvjetljenja, što su ujedno i nove boje, a osvijetljeni
dekori na instrumentnoj ploči i oblogama vrata te uske svjetlosne trake raspoređene
ispod njih mijenjaju se iz plave u tirkiznu i obrnuto u laganim intervalima. U
modelu ID. svjetlo ispod vjetrobranskog stakla također paralelno pokreće animaciju
plavog svjetla. Način rada također se može prilagoditi: umjesto unaprijed
programiranog zvuka, na primjer, može se zadržati trenutačna radijska postaja ili
Spotify popis za reprodukciju. Također je moguće u bilo kojem trenutku isključiti i
ponovno uključiti funkciju masaže i ventilacije sjedala. Dok Volkswagen miruje, na
zaslonu infotainment sustava prikazuju se odgovarajuće animacije. Fresh up i Calm
Down automatski se deaktiviraju nakon 10 minuta, a Power Break nakon 20 minuta.
Aplikacija Wellness dio je dodatnih paketa Interior i Interior Plus. Osim toga,
također bi trebalo biti moguće naknadno aktivirati aplikaciju kao dodatnu opciju
putem nadogradnje.
POGONSKI SUSTAVI - DOSEG NA RAZINI BENZINSKIH MOTORA
Veliki doseg.
Novi ID.7 Tourer¹ i ID.7⁴ imaju najnoviju generaciju električnih pogonskih sustava,
internog naziva APP550. Središnji modul ovog učinkovitog pogona je novi
elektromotor s maksimalnom snagom od 210 kW (286 KS) i najvećim okretnim momentom
od 545 Nm. Elektromotor je integriran u pogonsku stražnju osovinu. Litij-ionska
baterija smještena u sendvič kućištu odgovorna je za opskrbu motora energijom. U
modelima ID.7 Tourer Pro¹ i ID.7 Pro⁴ baterija ima neto energetski sadržaj od 77
kWh (bruto: 82 kWh). Osim toga, oba će modela na tržište stići kasnije kao ID.7
Tourer Pro S¹ i ID.7 Pro S¹ s novorazvijenom baterijom neto energetskog sadržaja od
86 kWh (bruto: 91 kWh). Trenutačne prognoze pretpostavljaju da bi novi ID.7
Tourer¹ s baterijom od 86 kWh mogao postići doseg do 685 km² (približna
vrijednost).
Punjenje s do 200 kW.
Modeli s baterijom od 77 kWh mogu se puniti na stanicama za brzo punjenje
istosmjernom strujom kapacitetom punjenja do 175 kW³. Baterija koja se ispraznila
na 10 posto napunjenosti ponovno će dosegnuti razinu napunjenosti od 80 posto za
oko 28 minuta. Verzije ID.7¹ s novom baterijom od 86 kWh mogu apsorbirati novu
energiju na brzim stanicama za punjenje istosmjernom strujom do 200 kW. Uz ovu
snagu, baterija bi se trebala napuniti od 10 do 80 posto za manje od 30 minuta.
Brzo punjenje na putu.
Tijekom putovanja, inovativno upravljanje punjenjem i toplinom osigurava
predkondicioniranje baterije prije sljedećeg zaustavljanja radi punjenja
istosmjernom strujom. Zahvaljujući ovom predkondicioniranju, novi ID.7 Tourer¹ i
ID.7⁴ limuzina ponovno se opskrbljuju energijom što je brže moguće tijekom dugih
putovanja, uz jedno ili više zaustavljanja radi punjenja. Konkretno, baterija se
zagrijava na idealnu temperaturu prije nego što se punjenje zaustavi kako bi se
mogla puniti velikom snagom. To može skratiti vrijeme punjenja za nekoliko minuta,
posebno zimi. Kada je navigacijski sustav s e-planerom rute aktivan,
predkondicioniranje se automatski pokreće na putu do sljedeće stanice za brzo
punjenje. Bez aktivnog navođenja rutom, funkcija se također može aktivirati ručno
putem izbornika za punjenje u infotainment sustavu.
SUSTAVI POTPORE - POTPOMOGNUTA VOŽNJA I INTELIGENTNO
PARKIRANJE
Velika ponuda sustava potpora.
ID.7 Tourer¹ na tržište stiže s najmodernijim sustavima potpore. To uključuje
potporu pri parkiranju Park Assist Plus⁵ i funkciju memorije⁵ za potporu pri
parkiranju. Funkcija memorije omogućuje potpuno automatsko parkiranje⁵⁶ na
udaljenosti do 50 m - na primjer do parkirnog mjesta na poslu ili do nadstrešnice
kod kuće. Sustav potpore Travel Assist⁵ također je dodatno razvijen, a u najnovijoj
verziji nosi naziv Connected Travel Assist s online podacima⁵ . Sustav (uključujući
sustav za zadržavanje vozila na voznom traku (Lane Assist), automatsku regulaciju
razmaka ACC i potporu za hitne slučajeve (Emergency Assist)) omogućuje potpomognuto
uzdužno i bočno vođenje⁶ , a najnovija verzija također podržava potpomognutu
promjenu voznog traka⁶ na autocesti i sada reagira još skladnije od prethodne
verzije. Upozorenje pri izlasku⁶ je novorazvijeno kao proširenje potpore pri
promjeni voznog traka (Side Assist), a unutar ograničenja sustava, može zaštititi
od otvaranja jednih vrata ako se vozilo (uključujući bicikle) približava
straga. Sustav⁶ upozorava zvučno i vizualno te, u slučaju akutne opasnosti,
nakratko sprječava otvaranje odgovarajućih vrata. Nova generacija funkcije
upozorenja na opasnost "Local Danger Warning" također je serijska u vozilu. Sustav
Car2X podržava vozača informacijama o događajima u prometu i može, na primjer,
pružiti rano upozorenje na situacije kao što su gradilište, nesreća, kraj prometne
gužve ili vozila hitne pomoći⁶. Ostatak ponude serijskih sustava potpore uključuje
potporu pri kočenju u nuždi (Front Assist) i prepoznavanje prometnih znakova.
1 Konceptualno vozilo blizu serijske proizvodnje.
2 Predviđeni doseg prema WLTP ciklusu vožnje od približno 685 km za ID.7 Tourer s
neto sadržajem energije baterije od 86 kWh i pogonom na stražnje kotače.
Vrijednosti dosega prema WLTP ciklusu vožnje za proizvodna vozila mogu se
razlikovati ovisno o opremi.
3 Maksimalna moguća snaga punjenja. Različite stanice za punjenje mogu se
razlikovati u načinu punjenja s istom snagom u kW. Osim snage stanice za punjenje u
kW, maksimalna struja punjenja također utječe na količinu energije koja teče.
Nadalje, temperatura okoline i baterije kao i stanje napunjenosti utječu na najveću
moguću snagu punjenja. Navedena najveća snaga punjenja određena je prema uvjetima
WLTP ciklusa vožnje pri temperaturi od približno 23 °C i razini napunjenosti od 5
posto ili više. Ako se te varijable promijene, performanse punjenja također mogu
odstupati od standardne specifikacije.
4 ID.7 - Potrošnja električne energije u kWh/100 km: 16,3 - 14,1; emisije CO₂,
kombinirana vožnja, u g/km: 0, za vozilo postoje samo vrijednosti potrošnje i
emisija prema WLTP ciklusu vožnje, a ne prema NEDC. Informacije o potrošnji i
emisijama CO₂ s dosegom ovise o odabranoj opremi vozila.
5 Dodatna oprema.
6 Unutar ograničenja sustava, vozač mora biti spreman nadjačati sustav potpore u
bilo kojem trenutku. On nije oslobođen odgovornosti da pažljivo upravlja vozilom.