Ikona, dovedena do savršenstva.
Volkswagen obilježava 50. godišnjicu modela Golf. Serijska proizvodnja
najprodavanijeg Volkswagen modela počela je u Wolfsburgu u martu 1974.
Do danas je nakon tog prvog modela Golf proizvedeno više od 37 miliona
vozila. Čisto matematički gledano, to znači da se svaki dan tokom
posljednjih 50 godina više od 2000 ljudi širom svijeta odlučilo kupiti novi
Golf. To kompaktnu ikonu čini najuspješnijim evropskim vozilom i
najprodavanijim modelom marke Volkswagen svih vremena. Volkswagen sada
svjetskom premijerom predstavlja najnoviju fazu u evoluciji modela Golf s
potpuno novorazvijenim infotainment sistemom i sljedećom generacijom
plug-in hibridnog pogona. Ovog proljeća u autokuće stiže najbolji Golf u
posljednjih 50 godina.
Izjave o novom Golfu:
Thomas Schäfer, izvršni direktor firme
Volkswagen putnička vozila: "Golf je u srcu
marke Volkswagen već pola vijeka, nudeći pristupačnu mobilnost za svakoga na
najvišoj tehničkoj razini. Stalno se prilagođavao potrebama kupaca i na taj
način postao najprodavaniji model na svijetu. To je upravo ono na čemu
sada temeljimo najnoviju fazu evolucije linije proizvoda - uz još više
učinkovitosti, komfora, kvalitete i novi koncept upravljanja. Ovo je najbolja
moguća varijanta modela Golf."
Andreas Mindt, voditelj odjela za dizajn tvrtke Volkswagen osobna
vozila:
"Golf je ikona dizajna. Često kopirana, ali nikad ponovljena. Svojom vizualnom
stabilnošću i superiornim izgledom jedinstven je u svijetu kompaktne klase.
Tipične značajke dizajna modela Golf, kao što su C- stupovi, odavno su dio DNK-a
marke Volkswagen. Apsolutna jasnoća i razina samouvjerenosti kojom odiše
najnoviji Golf ruše granice među klasama vozila. To će biti naše polazište za
2024. i izvor nadahnuća pri razvoju dizajna modela Golf sutrašnjice."
Najprodavaniji model u najboljem izdanju
Novi dizajn svjetala. Novi Golf i novi Golf Variant prepoznatljivi su
po izmijenjenom prednjem dijelu. Značajke koje ih vizualno definiraju
uključuju Volkswagen logotip², koji je po prvi put na europskim tržištima
osvijetljen, i novodizajnirana LED glavna svjetla. U vrhunskoj varijanti IQ.LIGHT
LED matrix glavna svjetla² uključuju nova snažna duga svjetla s dosegom do
500 m. IQ.LIGHT 3D LED stražnja svjetla² u obje varijante karoserije
također su novodizajnirana.
Novi infotainment sustav. Interijer novog modela opremljen je novorazvijenim, intuitivnim infotainment sustavom (MIB4) sasamostojećim dodirnim zaslonom. Na donjem dijelu zaslona nalaze se ergonomski optimizirani i osvijetljeni dodirni klizači za upravljanje temperaturom i glasnoćom. Noviteti su i poboljšano višenamjensko kolo upravljača i novi govorni asistent IDA². Upotrebom prirodnog govora, IDA se može upotrebljavati ne samo za upravljanje funkcijama kao što su klima- uređaj, telefon ili navigacijski sustav, već i za pristup online informacijama iz svih zamislivih područja - od vremenske prognoze do pitanja opće kulture.
Novi sustavi potpore za vozača. Manevriranje modelima Golf i Golf Variant olakšavaju novi sustavi potpore za vozača kao što su prošireni sustavi potpore pri parkiranju Park Assist Plus i Park Assist Pro² (dostupan po prvi puta u modelu Golf) za ulazak i izlazak s parkirnih mjesta pomoću smartphonea³ kao i novi sustav Area View² od 360 stupnjeva.
Novi asortiman pogonskih sklopova. Novi plug-in hibridni pogoni s funkcijom brzog punjenja istosmjernom strujom nude dodatnu snagu i doseg s električnim pogonom od oko 100 km. Posebno zanimljivo za sve vozače bez wallboxa kod kuće: visoko učinkoviti djelomično hibridni pogoni od 48 V. Sportski karakter modela Golf GTI¹ dodatno je naglašen: izlazna snaga njegova motora s turbopunjačem narasla je za 15 kW na 195 kW (265 KS). Snaga motora 2.0 TSI sa 150 kW (204 KS) također je povećana za 10 kW¹. Devet različitih djelomičnih hibrida (eTSI), plug-in hibrida (eHybrid i GTE), benzinskih motora opremljenih turbopunjačem (TSI) i dizelskih motora opremljenih turbopunjačem (TDI) bit će dostupno za liniju proizvoda u fazi lansiranja.
Ključni aspekti
Volkswagen je poboljšao najuspješnije evropsko vozilo: Golf
Pregled novih modela
Pet varijanti opreme u trenutku lansiranja. Volkswagen će novi Golf
i Golf Variant lansirati s razinom opreme Life (srednja razina), Style
(elegantna vrhunska razina opreme) i R-Line (sportska vrhunska razina opreme). Dva
legendarna sportska modela linije proizvoda GTE¹ i Golf
GTI¹ - pozicionirana su neovisno. Asortiman pogonskih sklopova modela
Golf u početku će se sastojati od dva plug-in hibridna pogona
(eHybrid1 i GTE¹), dva djelomično hibridna sustava s tehnologijom od 48
V (eTSI), četiribenzinska motora opremljena turbopunjačem (TSI) i dva dizelska
motora s opremljena turbopunjačem (TDI). Elitni sportaši - Golf GTI
Clubsport¹, Golf R¹ i Golf Variant R¹ - također će uslijediti u drugoj
polovici godine (modeli R s pogonom na sve kotače 4MOTION). Dodatne verzije s
pogonom na sve kotače sa 150 kW TSI motorom također će biti predstavljene
sljedeće godine. Zajedničko svim modelima Golf su novorazvijena
generacija infotainment sustava, novi, osvijetljeni upravljački elementi za
automatski klima-uređaj, kao i nova LED glavna svjetla i LED stražnja
svjetla.
Novi asortiman pogonskih sklopova
eHybrid i GTE velikog dosega. Novorazvijena druga generacija plug-in
hibridnog pogona marke Volkwsagen isporučuje izlaznu snagu od 150 kW (204 KS)
u novom modelu Golf eHybrid¹. Verzija s dodatno naglašenim sportskim
karakterom, novi Golf GTE¹, razvija izlaznu snagu od 200 kW (272 KS). Snaga se
prenosi na prednje kotače putem 6-stupanjskog mjenjača s dvije spojke DSG
posebno dizajniranog za plug-in hibridne pogonske sustave. Zahvaljujući
prelasku na novi 1,5-litreni benzinski motor opremljen turbopunjačem (1.5 TSI
evo2) varijabilne geometrije (VTG) uz visoko učinkoviti, ekonomični TSI-evo
proces izgaranja te novu bateriju od 19,7 kWh (neto / prethodni model: 10,6 kWh),
novi je plug-in hibridni pogon izrazito učinkovit. Doseg s električnim
pogonom iznosi oko 100 km. Baterija se sada puni na kućnom wallboxu i drugim
mjestima za punjenje izmjeničnom strujom s 11 kW (prethodno 3,6 kW). Nadalje,
modeli Golf eHybrid¹ i Golf GTE¹ mogu se puniti na stanicama za brzo
punjenje istosmjernom strujom kapaciteta do 50 kW. Znatno povećani doseg s
električnim pogonom i brzo punjenje omogućuju tim dvama modelima da
u mnogim slučajevima funkcioniraju kao potpuno električna vozila za
svakodnevicu. Istovremeno oduševljavaju vrlo velikim ukupnim dosegom od oko 1000
kilometara u hibridnom načinu rada tijekom dugih putovanja.
Snažniji TSI, učinkoviti eTSI i TDI. eTSI (1.5 TSI evo2) motori s tehnologijom od 48 V i aktivnim upravljanjem cilindrima (ACTplus) uvijek su opremljeni 7- stupanjskim mjenjačem s dvije spojke (DSG) i isporučuju snagu od 85 kW (115 KS)¹ odnosno 110 kW (150 KS)¹. Isti benzinski motor opremljen turbopunjačem bez 48 V sustava također se upotrebljava u modelima Golf 1.5 TSI¹ s ručnim mjenjačem identične izlazne snage. Golf 2.0 TSI¹ planiran je za 2025., a nudit će veću snagu, razvijajući 150 kW (204 KS)¹ i time 10 kW više od svog prethodnika. Ova verzija motora serijski je opremljena sustavom pogona na sve kotače 4MOTION. Izlaznom snagom od 195 kW (265 KS)¹, 2,0-litreni benzinski motor opremljen turbopunjačem u novom modelu Golf GTI¹ nudi dodatnih 15 kW snage. Uz 85 kW (115 KS)¹ i 110 kW (150 KS)¹, izlazna snaga dva TDI modela ostaje nepromijenjena. Golf Variant dostupan je sa svim eTSI, TDI i TSI motorima do 150 kW.
Novi detalji eksterijera
Eksterijer sa svjetlima novog dizajna. Prepoznatljive značajke
eksterijera unaprjeđenih modela Golf su novodizajnirana LED glavna svjetla,
nova LED stražnja svjetla i novi prednji branik. Linije LED glavnih svjetala
sada su ravnije, svjetla su vizualno upečatljivija i značajno se sužavaju
prema unutra. Kao alternativa serijskim LED glavnim svjetlima, Performance
glavna svjetla² bit će dostupna na prvoj razini opcijske konfiguracije. U tom
slučaju prednji će dio krasiti osvijetljena Volkswagen oznaka² - prvi
put u Europi - uz vodoravnu LED traku² u rešetki hladnjaka. V i W
kao i krug oko slova uokvireni su finim svjetlosnim konturama izvana i
iznutra. Svjetleća Volkswagen oznaka stvara novi, nepogrešivi Volkswagen dizajn
svjetla. Druga istaknuta značajka svjetla je druga razina opcijske konfiguracije
LED sustava: najnovija verzija IQ.LIGHT LED matrix glavnih svjetala² -
također s osvijetljenom Volkswagen oznakom. IQ.LIGHT LED matrix glavna
svjetla² opremljena su novim snažnim LED dugim svjetlom dosega do
500 m
noću - znatno dalje od konvencionalnog dugog svjetla. Paket opcijskih
IQ.LIGHT LED matrix glavnih svjetala² uključuje novorazvijena 3D LED
stražnja svjetla² čiji se efekti dobrodošlice i oproštaja mogu
individualizirati u postavkama vozila (putem infotainment sustava). Postoje tri
različita efekta za odabir.
Nove boje i novi naplatci kotača. Jedanaest lakova sada dopunjuju četiri nove boje: Crystal Ice plava metalik², Anemone plava metalik², Oyster srebrna metalik² i Grenadilla crna metalik². Krov lakiran crnom bojom dostupan je kao nova opcija za verzije R-Line, GTE i GTI. Još novih dodataka: pet kotača od lakog metala veličine do 19 inča².
Novi detalji interijera
Interijer s novim infotainment sustavima. Hardver i softver
infotainment sustava modela Golf potpuno su novi. Sada se temelje na četvrtoj
generaciji modularnog infotainment sustava (MIB4). Upravljanje je značajno
poboljšano i pojednostavljeno zahvaljujući potpuno novoj grafici i novoj
strukturi izbornika dodirnog zaslona. Vrlo intuitivni infotainment sustav bit
će dostupan u dva različita formata zaslona 16:9: dodirni zaslon u osnovnoj
verziji Ready 2 Discover s dijagonalom od 26,4 cm (10,4 inča),dok vrhunska verzija
Discover² ima dijagonalu zaslona od 32,8 cm (12,9 inča). Novi MIB4
zasloni u stilu tablet uređaja dizajnirani su kako bi bili vizualno
samostojeći. U sklopu toga, dodirni klizači za upravljanje temperaturom i
glasnoćom također su novorazvijeni; sada nude poboljšanu ergonomiju upotrebe
i osvijetljeni su. Head-up zaslon na vjetrobranskom staklu opet će biti
dostupan kao dodatna oprema za Golf i Golf Variant.
Pojedinosti infotainment zaslona. Rukovanje novim MIB4 sustavima vrlo je intuitivno. Osnova za to je novorazvijena struktura izbornika zaslona: zaslon je podijeljen na dvije dodirne trake na vrhu i dnu i veliki početni zaslon u sredini. Vozač može dodijeliti omiljene funkcije izravnog pristupa velikim područjima gornje trake i početnog zaslona. Velika prednost: kada vozač otvara različite funkcije u obliku aplikacija na početnom zaslonu, individualno namjestiva gornja traka i statična donja traka stalno seprikazuju na zaslonu. To znatno pojednostavljuje upravljanje. Osim toga, novi MIB4 sustavi vrlo su brzi.
Detalji strukture izbornika:
-
Gornja traka. Gornja traka skroz lijevo ima novi gumb za izravan pristup koji omogućuje vozaču otvaranje glavnog izbornika s pregledom svih aplikacija sa samo jedim klikom. Desno od njega nalazi stilizirani gumb vozila za novi upravljački centar vozila; on nudi izravan pristup najvažnijim funkcijama vozila. Glavni izbornik i upravljački centar vozila uvijek su dostupni bez potrebe zatvaranja aktivne aplikacije. Desno od upravljačkog centra vozila nalaze se dodatne funkcije izravnog pristupa koje se mogu pojedinačno dodijeliti - na primjer, s gumbima za moduse vožnje, funkcije parkiranja, sustave potpore za vozača i medijsku biblioteku.
-
Početni zaslon u sredini. Na velikom početnom zaslonu prikazan je sadržaj iz najvažnijih aplikacija na slobodno dodjeljivim grafičkim pločicama različitih veličina. Klasične aplikacije kao što su navigacijski sustav, radio i postavke zvuka, uz nove funkcije poput vizualiziranih uputa govornog asistenta IDA, prikazane su u pločicama na početnomzaslonu.
-
Donja traka. Donja traka sadrži trajni izravni pristup klima-uređaju i klimatizaciji sjedala kao i gumbu za početni zaslon koji vozač u svakom trenutku može upotrijebiti za povratak na središnji početni zaslon.
Digital Cockpit Pro s mogućnošču prilagodbe. Novi modeli Golf serijski su opremljeni naprednim digitalnim instrumentima: Digital Cockpit Pro (dijagonala zaslona: 26 cm / 10,2 inča). Vozač može upotrebljavati odgovarajuće gumbe na novom višenamjenskom kolu upravljača za postavljanje dvije različite osnovne grafičke konfiguracije (profili informacija): Classic s okruglim instrumentima i Progressive s pločicama za prikaz. Područje između okruglih instrumenata ili pločica može se slobodnododijeliti - na primjer, navođenju rute navigacijskog sustava ili prikazima sustava potpore za vozača. Područja unutar okruglih instrumenata i pločica mogu se ispuniti različitim informacijama. Postoje i profili informacija specifični za modele za Golf R-Line, Golf GTI¹ i Golf GTE¹.
Novi sustavi potpore za vozača
Bolje
parkiranje. Nova značajka u vozilima Golf i Golf Variant je
sustav potpore pri parkiranju Park Assist Pro². Sustav vozilima omogućuje
ulazak i izlazak iz parkirnih mjesta pomoću smartphonea³. Vozač
upravlja postupkom parkiranja izvan vozila svojim smartphoneom; Golf
samostalno upravlja, koči i ubrzava unutar unaprijed postavljenih
parametara³. Druga dodatna značajka je sustav Area View² - spajanjem četiri
kamere stvara se pogled od 360 stupnjeva, a odgovarajuća se slika prenosi na
dodirni zasloninfotainment sustava.
Nova serijska oprema
Pet paketa opreme u fazi lansiranja. Golf i Golf Variant nudit će se
u verzijama razine opreme Life, Style i R-Line. Obuhvaćaju širok spektar
razina opreme i opcija pogona koje kupci očekuju od modela Golf. Ekonomični
4-cilindrični motor opremljen turbopunjačem (1.5 TSI) sa 85 kW (115
KS)¹ i aktivnim upravljanjem cilindrima (ACTplus) upotrebljava se kao serijski
motor za sve ove modele. Sportski Golf GTE¹ i Golf GTI¹ zasebno su
pozicionirani i nude posebne opcije pogona.
Razina opreme - Life. Uključuje detalje kao što su paket Chrome, vanjska zrcala s funkcijom memorije, bežično punjenje za smartphone uređaje, osvjetljenje okoline vozila, pozadinsko osvjetljenje interijera u tri boje, komforna sjedala s lumbalnom potporom sprijeda, kao i kožno višenamjensko kolo upravljača i automatsku regulaciju razmaka (ACC). Serijska oprema također uključuje 16-inčne kotače od lakog metala.
Vrhunska razina opreme - Style i R-Line. Budući kupci novih modela Golf i Golf Variant mogu birati između dvije ekvivalentne vrhunske verzije s različitim pozicioniranjem: Style i R-Line. Eksterijer elegantnog modela Golf Style karakteriziraju 17-inčni kotači od lakog metala, individualizirani branici Style dizajna s kromiranim letvicama i Performance glavna svjetla s osvijetljenim Volkswagen logotipom sprijeda. U interijeru je oprema poboljšana sportskim komfornim sjedalima s presvlakama ArtVelours, električnim namještanjem vozačeva sjedala u 14 smjerova i pozadinskim osvjetljenjem u 30 boja. Paket serijske opreme zaokružuje sustav stražnjih kamera (Rear View). Ako gledamo eksterijer, sportski Golf R-Line razlikuje se od varijante Golf Style zahvaljujući prepoznatljivim branicima R-Line dizajna i brojnim elementima crne boje visokog sjaja, uključujući pragove vrata. Te značajke nadopunjuju crni 17-inčni kotači od lakog metala sa strojno dijamantno brušenim površinama. Interijer i funkcionalna oprema razlikuju se od modela Golf Style po kožnom višenamjenskom sportskom kolu upravljača s funkcijom mjenjača (za verzije s automatiziranim mjenjačem s dvije spojke), odabirom profila vožnje i vrhunskim sportskim sjedalima s R-Line presvlakama od tkanine.
Kompaktna sportska vozila - GTE¹ i GTI¹. Golf GTE¹ uvijek je bio blisko povezan s modelom Golf GTI¹. U najnovijim evolucijskim verzijama, oba modela još uvijek dijele dizajn prednjeg dijela specifičan za GT. To uključuje veliku rešetku hladnjaka u obliku saća u braniku koja je sa strane uokvirena upečatljivim vodilicama za zrak i prednjim spojlerom u stilu motosporta. Dodatni GT element je traka u boji na gornjoj rešetki hladnjaka i iznad novih glavnih svjetala. Ona je tradicionalno crvene boje za Golf GTI¹, a plave boje za Golf GTE¹. Dva se modela međusobno razliku straga: Golf GTI¹ ima okrugle kromirane ispušne cijevi lijevo i desno od crnog difuzora. Golf GTE¹, koji se u svakodnevnom životu obično vozi na električni pogon, karakterizira elegantna kromirana traka iznad difuzora umjesto ispušnih cijevi. U serijskoj opremi oba modela uključeni su 17-inčni Richmond kotači od lakog metala. U interijeru, Golf GTI¹ i Golf GTE¹ oduševljavaju vrhunskim sportskim sjedalima s legendarnim kariranim uzorkom i kožnim višenamjenskim sportskim kolom upravljača. Dok su elementi kao što su šavovi, rubovi na prednjim naslonima za glavu i središnji dio kola upravljača u modelu Golf GTI¹ crveni, plava se upotrebljava u modelu Golf GTE¹ (Golf GTE¹: crni šavovi na kolu upravljača). Ostale serijske značajke oba modela uključuju ručicu mjenjača s aluminijskim okvirom, pozadinsko osvjetljenje u 30 boja, trozonski klima-uređaj Climatronic i veliki vrhunski infotainment sustav Discover. Golf GTI¹ također se po prvi put može opremiti opcijskim unutarnjim aplikacijama od pravih karbonskih vlakana.
Golf slavi 50 godina - povijest najprodavanijeg modela
Golf I - od 1974. do
1983.
Nasljednik Bube. Prvi serijski proizvedeni Golf proizvodio se u tvornici marke
Volkswagen u Wolfsburgu od kraja ožujka 1974. godine. Službeno lansiranje
počelo je u svibnju. Prije toga, Buba, a time i kombinacija stražnjeg
motora i pogona na stražnje kotače, desetljećima je oblikovala marku Volkswagen.
Ali sada je prvi Golf konačno označio početak nove ere: doba motora
postavljenog sprijeda i pogona na prednje kotače. Scirocco i Passat, predstavljeni
1973., započeli su taj trend samo nekoliko tjedana prije. Međutim, prvi Volkswagen
s prednjim motorom i pogonom na prednje kotače bio je K70, predstavljen 1970.
godine i preuzet od marke NSU. Dolaskom modela Golf, najveća klasa vozila
također je prešla na tu novu tehnologiju. Kao nasljednik Bube, koja je
proizvedena u od 21,5 milijuna primjeraka, Golf I - koji su dizajnirali
Giorgetto Giugiaro i Volkswagen - morao je ispuniti velika očekivanja kako bi
nastavio priču o najuspješnijem vozilu na svijetu to vrijeme. Kako se pokazalo,
moderan isiguran koncept pogonskog sustava, velika fleksibilnost
poklopca prtljažnika i preklopivi naslon stražnjeg sjedala te njegov dizajn
zajedno su bili toliko impresivni da je u listopadu 1976. već bilo
vrijeme za obilježavanje milijuntog vozila Golf. Ukupno 6,9 milijuna vozila
prve generacije modela Golf - uključujući sve derivate i (u to vrijeme)
strukturno identični model Jetta - prodano je diljem svijeta.
Golf II - od 1983. do
1991.
Prva faza evolucije. Drugi Golf po redu bilo je vozilo na kojem
generacija baby boomera rođena 1960-ih učila voziti: dok je njegov prethodnik
već postao omiljen među instruktorima vožnje i vozačima početnicima, novi Golf
sada je konačno i nepovratno osvojio ovu generaciju. Naime, njemački pisac
Florian Illies ovoj je generaciji dao ime naslovom jednog od svojih romana:
"Generacija Golf". I upravo je ovaj Golf bio taj koji je demokratizirao
napredak - s tehnologijama kao što su katalizator upravljanlambda sondom,
sustav protiv blokiranja kotača ili prvi pogon na sve kotače u liniji proizvoda.
Međutim, tajna uspjeha modela Golf također leži u činjenici da su dizajneri
prenijeli DNK prve generacije na njegova nasljednika, njegujući tako kulturu
dizajna modela Golf zauvijek. A taj DNK i dan danas čini svaki Golf
prepoznatljivim. Nakon 6,3 milijuna proizvedenih vozila, druga generacija
modela Golf prestala se proizvoditi u ljeto 1991.
Golf III - od 1991. do
1997.
Pobjeda za sigurnost. Od kolovoza 1991. Volkswagen je započeo novu eru
sigurnosti s trećom generacijom modela Golf. Golf III bio je prvi model linije
proizvoda koji je bio dostupan s prednjim zračnim jastucima od 1992., a velik
napredak u području dizajna karoserije također je doveo do značajnih poboljšanja
njegovih svojstava pri sudaru. Još nekoliko prekretnica linije proizvoda povezano
je s trećom generacijom modela Golf: prvi 6-cilindrični motor (VR6),
regulacija razmaka (cruise control), prvi oksidacijski katalizator za dizelske
motore, prvi dizelski motor s izravnim ubrizgavanjem i prvi bočni zračni
jastuci. Godine 1997. proizvodnja treće generacije prekinuta je nakon 4,8
milijuna proizvedenih vozila.
Golf IV - od 1997. do
2003.
Ikona stila. Danas se Golf četvrte generacije među stručnjacima za
dizajn smatra pionirskom ikonom stila - to je bez sumnje rezultat
stvaranja veze s modelom Golf I iz 1974. sa svim njegovim jasnim značajkama i
upečatljivim dizajnom C-stupa linije proizvoda. Uz Golf IV, Volkswagen je
implementirao potpuno novi standard kvalitete unutar segmenta. Paralelno tome,
predstavljanje sustava ESP dodatno je pridonijelo osiguravanju demokratizacije
sigurnosti. U početku u Njemačkoj, elektronički program stabilizacije (ESC)
postao je standard u serijskoj proizvodnji u vrlo brzom roku. Sada vrlo
tražen kao klasik, Golf GTI sa 132 kW/180 KS lansiran je 2001. povodom
obilježavanja 25. obljetnice modela GTI. Nakon njega je 2002. uslijedio prvi
Golf s motorom s izravnim ubrizgavanjem benzina (FSI) i po prvi put ugrađenim
serijskim zračnim zavjesama. Godine 2002.Volkswagen je također predstavio Golf s
najizraženijim sportskim karakterom do danas: R32 koji postiže 250 km/h,
originalnu verziju današnjeg modela Golf R. Godine 2003. ovaj Golf R32 prvi je put
bio dostupan s mjenjačem s dvije spojke (DSG). Nakon 4,9 milijuna proizvedenih
vozila, Golf IV te je iste godine napravio mjesta na proizvodnim trakama za petu
generaciju modela Golf.
Golf V - od 2003. do
2008.
Ukidanje granica između klasa. Peta je generacija modela Golf nudila komfor i
dinamiku koji su nadilazili one velikog broja konkurenata u višoj klasi
vozila srednje veličine. Isto je vrijedilo i za kvalitetu. Vrijednost koja
naglašava stabilnost laserski zavarene karoserije jest povećanje
njezine torzijske krutosti za 35 posto 2003. godine nakon predstavljanja
modela Golf V. To je također prvi put da je Golf bio opcijski dostupan s
bočnim zračnim jastucima straga - u kombinaciji sa šest serijskih zračnih
jastuka (prednji, bočni sprijeda, zračni jastuk za zaštitu glave) to je sada
značilo da je u vozilu bilo dostupno osam ovih zaštitnih jastuka na
napuhavanje.
Nadalje, Golf V je ostvario visoke ocjene sa svojom novom stražnjom osovinom s četiri spone, novim 7-stupanjskim mjenjačem s dvije spojke DSG, bi-xenon glavnim svjetlima, debijem prvog motora opremljenog turbopunjačem s izravnim ubrizgavanjem benzina u modelu Golf GTI kao i prvim motorom s dvostrukim punjenjem na svijetu s turbopunjačem i kompresorom. U trenutku predstavljanja modela Golf VI 2008. godine, proizvedeno je 3,4 milijuna jedinica svih varijanti pete generacije.
Golf VI - od 2008. do
2012.
Visokotehnološka klasa kompaktnih vozila. Do kraja srpnja 2012. u samo četiri
godine proizvedeno je dodatnih 3,6 milijuna modela Golf na temelju šeste
generacije koja je predstavljena 2008. Sigurnost je ponovo napravila veliki korak
naprijed: još uvijek laserski zavarena karoserija bila je toliko stabilna da je
osvojila maksimalnih pet zvjezdica na EuroNCAP testu sudara s najboljim
ocjenama. Dodatni zračni jastuk sada je također bio uključen u serijsku opremu:
zračni jastuk za koljena. U smislu kvalitete, interijer šeste generacije
modela Golf smatrao se posebno pionirskim. Novi sustavi potpore za vozača,
kao što su dinamička regulacija dugog svjetla Light Assist, potpora pri
parkiranju Park Assist, potpora pri kretanju uzbrdo Hill Start Assist i
tehnologije uključujući adaptivnu regulaciju voznog postroja (DCC) učinili
su "Svjetski automobil godine" 2009. najprogresivnijim modelom Golf u tom trenutku.
Dostupne su i značajke kao što su sustav start/stop i način rada s obnove
energije, dinamičko svjetlo za vožnju zavojima i LED stražnja svjetla.
Golf VII - od 2012. do
2019.
Obrnuta spirala težine. Volkswagen je 4. rujna 2012. proslavio
svjetsku premijeru sedme generacije modela Golf u Berlinu. Samo dan kasnije,
pretprodaja ovog najprodavanijeg modela - s već ostvarenom prodajom od 29,3
milijuna vozila - krenula je u prvim zemljama. Težina novog modela Golf
smanjena je za do 100 kg kako bi se obrnula često spominjana spirala težine.
Ovisno o motoru, bilo je moguće smanjiti potrošnju do 23 posto u usporedbi s
prethodnikom. Volkswagen je dodatno lansirao Golf s cijelimnizom novih sustava
potpore za vozača. Oni su uključivali sustav automatskog kočenja nakon sudara,
proaktivni sustav zaštite putnika kao i automatsku regulaciju razmaka (ACC) i
sustav nadzora okoline Front Assist uključujući City funkciju kočenja u
nuždi. Volkswagen je 2014. zakoračio u doba električne mobilnosti s novim
modelom e-Golf. Oko 6,3 milijuna vozila Golf VII izašlo je iz tvornice.
Golf VIII - od
2019.
Progresivno moderno doba. Retrospektiva: u listopadu 2019. Volkswagen je predstavio
osmu generaciju modela Golf na svjetskoj premijeri u Autostadtu u Wolfsburgu.
Pretprodaja je počela 5. prosinca 2019., a prvi Golf VII prodavačima i kupcima
predan je početkom 2020. Jedno je sigurno: nikada prije Golf nije bio tako
progresivan. Novim djelomično hibridnim i plug-in hibridnim pogonima,
elektrificira kompaktnu klasu. Volkswagen je jedno od prvih vozila u segmentu
koji omogućuje potpomognutu vožnju putem sustava potpore Travel Assist. Dodatna
nova značajka u modelu Golf je debi tehnologije Car2X koja može unaprijed
upozoriti na opasnosti. Čak i osnovna verzija uključuje značajke kao što su
sustav za zadržavanje vozila na voznom traku (Lane Assist), autonomno kočenje u
nuždi - Front Assist, LED glavna svjetla, LED stražnja
svjetla, automatski klima-uređaj i online infotainment sustav u serijskoj
opremi. U ožujku 2020. Volkswagen je ponudu upotpunio sportskim modelima
Golf GTI, Golf GTE i Golf GTD. Posebno u kombinaciji s adaptivnom regulacijom
voznog postroja (DCC) i sustavom Vehicle Dynamics Manager koji se prvi put
upotrebljava u vozilu Volkswagen, osma generacija nudi nezabilježeni komfor i
dinamiku u ovoj klasi. Novi Golf Variant debitirao je u rujnu 2020. Mjesec dana
kasnije, Volkswagen je kompletirao ponudu svjetskim premijerama modela Golf GTI
Clubsport (221 kW/300 KS) i Golf R s pogonom na sve kotače (235 kW/320 KS).
Do sada je prodano više od milijun vozila Golf osme generacije. Ukupno je do danas
proizvedeno više od 37 milijuna vozila Golf. Budućnost počinje sada: stigla
je nova faza evolucije osme generacije.
1 Vozilo koje je gotovo spremno za serijsku proizvodnju.
2 Specifično za liniju ili dodatnu opremu.
3 Unutar ograničenja sustava.